Fra
Tyskland til Japan
Ikke
så snart Mikkel O. Pedersen har overstået et europæisk løb,
rejser han til Asien
Mikkel
O. Pedersen har travlt i denne tid. Ikke så snart han havde
afsluttet søndagens løb i GT World Challenge Europe på
Hockenheim, begyndte han sin næste rejse. At tage til Japan, hvor
han i den kommende weekend skal deltage i femte afdeling af World
Endurance Championship for Project 1 Motorsport.
I
weekenden er Mikkel O. Pedersen tilbage i Project 1 Motorsport, når
femte afdeling af World Endurance Championship køres på
Fuji-banen i Japan.
"Det
bliver en helt ny verden, jeg skal møde, og det glæder jeg mig
til," siger racerkøreren fra Struer, som har forberedt sig
godt til mødet med Fuji-banen, hvor løbet skal køres.
"Jeg
har kørt mange omgange på banen i min simulator, og den virker
lidt speciel og med nogle lidt anderledes sving end dem, jeg
ellers har oplevet. Inde i midten af banen kommer der en masse
sving, som skal tages i første og andet gear. Ja, de minder nærmest
om de danske baner, men så er der også en langside, der nærmest
er lige så lang som Ring Djurslands samlede længde. Og så
ligger der også et bjerg med en vulkan i baggrunden."
"Jeg
glæder mig til at kunne sætte endnu et flueben på mit
racer-CV!"
Men
selv om det er en ny kulturel oplevelse, der venter Mikkel O.
Pedersen, har han også en klar ambition om at sikre et godt
resultat sammen med sine to faste makkere, italienske Matteo
Cairoli og schweiziske Nicolas Leutwiller.
"Vi
blev femmere ved løbet på Spa-Francorchamps i Belgien og kom på
podiet med en tredjeplads i den seneste VM-afdeling på Monza i
Italien," siger Mikkel O. Pedersen. "Vi vil gerne fortsætte
længere op på podiet. Og det kan vi."
Selv
kommer Mikkel O. Pedersen med masser af fart i kroppen. I
weekenden deltog han i en afdeling af GT World Challenge Europe på
tyske Hockenheim, hvor han kørte for sit gamle team Dinamic
Motorsport.
"Jeg
kørte sammen med Marius Nakken og Giorgio Roda, og det var Roda,
som startede i bilen," fortæller Mikkel O. Pedersen.
"Desværre var han så uheld, at da en McLaren kørte galt og
bl.a. fik rykket diffuseren af, så endte Roda med at ramme den
diffuser. Den satte sig fast på fronten af vores Porsche, så han
var nødt til at køre i pit for at få den fjernet. Og så var
vores bil sidst."
Marius
Nakken tog det andet stint, og så var det Mikkel O. Pedersen, som
sad bag rattet i den sidste time og kørte bilen i mål.
"Jeg
synes, at det gik rigtig godt," siger han.
"Porsche-fabrikskørernes leverede 39-tider på deres
omgange. Roda og Nakken havde kørt 40-tider, og så kørte jeg en
39,0-tid på min første omgang i bilen. Det var en tiendedel fra
den tid, Matteo Cairoli satte i en af de konkurrerende biler.
Farten var god nok til sidst."
"Vi
sluttede nier i klassen efter uheldet, og så snart jeg var ude af
bilen, skulle til jeg lufthavnen i Frankfurt for at komme hjem. Og
nu er jeg på vej til Japan."
|