Midsommerløbet sidste løb før ferien på Padborg Park
Ildsprudlende specialbiler og hurtige standardvogne gæster banen

Første halvdel af 2018-sæsonen på Padborg Park bliver sluttet af i weekenden omkring Sankt Hans, hvor man afvikler Midsommerløbet. Det bliver to dage med race på den sønderjyske racerbane, hvor seks forskellige bilklasser vil være på programmet.

De absolut hurtigste bliver bilerne fra Special Saloon Car.

Det er klassen, hvor alt det, der ikke udtrykkeligt er forbudt, er tilladt, og her ser man biler, som er ombygget efter alle kunstens regler med ildsprudlende turbomotorer og alskens aerodynamiske hjælpemidler. Eksempelvis møder Johannes Graversen op i sin lille Fiat X1/9 Turbo, der har 40 år på bagen, men som takket være stribevis af ombygninger og løbende optimering stadigvæk er konkurrencedygtig. I klassen vil der bl.a. også være Porscher som den 911 GT1-kopi, som Andreas Kjærgaard deltager med, mens Klaus Nielsen deltager i en britisk Ginetta G50, som udelukkende er bygget med henblik på race.

Store og flotte felter kommer man også til at opleve i Yokohama 1600 Challenge, Yokohama Super og Youngtimer Cuppen.

Hvor bilerne i Yokohama 1600 Challenge er meget tæt på de kompaktbiler, vi kender fra gader og veje, er der friere spil i Yokohama Super Cuppen, hvor bilerne har op mod 250 hestekræfter under motorhjelmen. Endelig vil man i Youngtimer Cuppen opleve nærkampe mellem bilmodeller, som man normalt ikke kunne forestille sig i direkte kamp, men hvor klassens specielle reglement netop gør dette muligt.

Programmet ved Midsommerløbet fuldendes af Super Seven Racing, hvor der i sidstnævnte klasse kæmpes med biler, der alle er baseret på Colin Chapmans legendariske Lotus Seven-design.